HTML

A blogról

A blog elsősorban a gyerekeknek készül, hogy nagy korukban olvashassák mennyi örömet szereztek nekünk, másodsorban a rokonságnak, hogy ők se maradjanak le a legfontosabb pillanatokról.

Képajánló

Legfrissebb videók

Vélemények, észrevételek

  • fodoreszter: Boldog szülinapot kívánunk Botinak! Nórikának a bölcsiben üzenjük, hogy mi is figyelünk ám!:-)) Em... (2012.03.30. 12:51) Botond két éves lett
  • fodoreszter: Boldog szülinapot kívánunk Botinak! Sok puszit küldünk: Emma, Eszter, Dávid (2011.04.03. 20:29) Az első születésnap!!!
  • rbea: Gyerekek,tudom,h ez nagy dolog,de mégsem egy cirkuszi mutatványos szegény Bobek,h agyon tapsikoljá... (2010.10.22. 12:52) Újabb meglepetések
  • FNora: @NapcsiAndi: Ha én ezt tudom! :o) Sebaj, jövőre is megyünk, majd akkor élünk a lehetőséggel. Köszi... (2010.05.30. 13:01) Botond két hónapos lett
  • vidrapeter: Sziasztok! A bukás nálunk is ugyanígy meg volt Panni esetében. A szilárd ételek megkezdésével pedi... (2010.05.25. 20:46) Újabb vizsgálatok...

Jajj, hogy magyarázzam el?!

2012.04.15. 13:00 :: krischilaco

Boti napról napra több szót használ, ellenben van jó néhány olyan hangutánzó szó, amit egyelőre nem hajlandó elhagyni, leváltani. Az egyik ilyen a vümm-vümm. Hogy ez micsoda? Lehet hajszárító, valamilyen más gép, de méhecske, légy, satöbbi is.

Egyik nap a szokásos esti játék során Boti a macska bábbal a kezében kalimpálva mondta, hogy "vümm-vümm". Kérdezgettem, hogy "Repül a macska?" válasz: "Vümm-vümm!"; következő gondolatom, hogy "Meg kell szárítani a Cica úrat?" A válasz erre is "Vümm-vümm", de már ingerültebben. Már nem is tudom mik jutottak még eszembe, de a végén Boti már csapkodott, és látszott rajta, hogy egyrészt teljesen hülyének néz, másrészt viszont nagyon bosszantja, hogy nem tudja megértetni magát. Közben én magyaráztam neki, hogy ebből sajnos nem értem mire gondol, próbálja kimondani a szót, mert a "vümm-vümm' túl sok minden lehet. Aztán elővette a Jutka Mamától tavaly Karácsonyra kapott beszélő könyvet, és elkezdte nyomkodni. Van rajta egy gomb, ami minden lenyomásra mond valamit. Pl ilyesmiket: "A sajt háromszög alakú" "Menjünk a szabadba, süt kint a napocska", stb. Gondoltam feladta! Egészen addig, míg a hatodik, hetedik lenyomásra ezt mondta "Látod a sárga méhecskét?" Akkor ugyanis olyan határozottan rámnézett, hogy egyértelmű lett: pár perccel ezelőtt azt akarta mondani a vümm-vümm-el, és a cicával történő hadonászással, hogy a cica elkapja a legyet. El sem akartam hinni, és amikor leesett nekem, akkor annyira elégedett volt és megkönnyebbült, meg tudtam volna zabálni! Megkérdeztem, hogy 'Te azért nyomkodtad a könyvet, hogy rájöjjek mit akartál mondani?" Erre ő nagyon büszkén és leírhatatlan hangsúllyal rávágta, hogy "Iden!"

De miért mondta ezt? Néhány héttel azelőtt az esti bábozás során épp mikor a 'Cica úr' volt a kezemben légy zümmögését hallottuk. Gondoltam egyet, és azt játszottuk, hogy a cica el kezd vadászni a légyre. Mivel még hűvös volt, és kellően le volt lassulva szerencsétlen, 'Cica úr' sikerrel is járt! Egymás után négyszer kapta be a legyet! Ez annyira tetszett Botinak, hogy azóta bábozás közben többször is emlegette már. Most viszont a nappaliban, játék közben én buta, nem értettem meg! :)

Hihetetlen számomra, hogy egyrészt elgondolkodott azon, hogyan magyarázhatná meg mire gondol, másrészt eszébe jutott, hogy a könyv emleget egy méhecskét, és úgy gondolta, hogy a méhecskéről is rá fogok jönni, hogy mit akart a "vümm-vümm"-el!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://krischiboti.blog.hu/api/trackback/id/tr224406479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása